viernes, 10 de febrero de 2012

CHALLAPATA

Després de passar una relativa bona nit, ens llevem amb ganes de pedalar per poder arribar al poble més gran anomenat Challapata 107 km. més enllà...

Deixem a l'Ignasi a Tambo T. que agafarà un bus per arribar a Challapata perquè el sol del salar de Uyuni li ha sucarrat els llavis trobant-se molt malament inclús amb febra.

Nosaltres dos comencem a pedalar per petits pujolets amb les seves baixades tipus "tobogan".El camí és inestable a causa de les obres de millora que fan, inclús a trams podem gaudir de camí nou super llis i sense pedres ni rugositats; anem a bon ritme i amb 3 hores ja hem fet 50 km. Recuperem forces a Quillaca un poble on hi han petits restaurantets on podem fer una sopa calenta i un tros de llama amb arròs. Intentem conectar-nos ja que fa quasi 6 dies que no trobem internet, però l'únic lloc està tancat , suposem que estan dinant... són les 12h. Sortim del poble i la nostra sorpresa és que comença l'asfalt amb una baixada i recta de 12km. amb vent a favor que ens durà a l'encreuament de la carretera que puja d'Uyuni, però no és tot flors i violes, l'aigua ens amenaça agafant-nos uns km. per remullar-nos i fer-nos pensar que la natura és viva i els ciclistes formem part d'ella amb el bo i el dolent...
Anem a un ritme de 20km. hora . Vorejem el llac Poopo per la seva banda dreta i anem remuntant km a km. Ens piquem amb un natiu que va amb bicicleta i torna del tros, ens diu que queden 25m. fins el poble, però deu ser amb cotxe, ja que no arriba mai...
Passem el peatge on els policies ens tornen a dir que falten 25m. Seguim , jo en un moment determinat sento un siroll metàlic, reculo a veure si he perdut alguna peça , però no trobo res; més tard , quan arribem descubreixo que he perdut una peça del meu portapaquets que tornem a arreglar amb ajuda de Fran...
Un cop al poble seguim el procediment de sempre, preguntar als allotjaments els preus i comparar-los; la gran majoria ens diu que no hi és l'amo menys un que ens accepta sense miraments. Seguidament anem a Internet a veure si Ignasi ha arribat , no veiem rastre... li enviem un correu dient on estem ; després de dutxar-nos ens el trobem desamparat pel mig del poble amb molta mala llet, doncs el bus que havia de passar a les 11h. ha passat a les 15'30h. ell sense menjar ni beure, la boca feta pols etc etc... sense comentaris de com estava... Sopem i a jaure que avui ha sigut un dia intens.
TEMPS ETAPA 6.20H. 107 KM.