domingo, 29 de enero de 2012

ETAPA LES TERMES A LAGUNA COLORADA

Aquesta és l'etapa més dura que hem fet fins ara;

Després de reparar el meu portapaquets (un suport es va torçar degut a les vibracions i el pes de les alforjes) sortiem pedalant a les 7h. amb una fresqueta considerable. Els primers km. van ser plens de petits turonets que amb el plat mitjà podiem superar, però al km. 9 enfilàvem una rampa de 4 km de pujada que semblava que no s'acabava mai; com sempre ens paràvem a menjar una mica i beure però els genolls i sobretot el mal de cap de alguns de nosaltres feien estralls... Mica en mica amb plat petit i el segon pinyó guanyàvem alçada, en arribar a la part més alta divisàvem un tros planer però tornava a pujar , total que en un d'aquests turons vam fer l'alçada màxima fins ara 4697m. casi res... cent metres més i és com si pedaléssim al cim més alt d'europa. Aquí notàvem que la respiració era constantment com si fessis un sprint a nivell del mar i les pulsacions no diguem...
Seguint amb bon humor , tornàvem a menjar el plat estrella (bimbo amb sardinetes) i galetes de xocolata de postre; això ens donava una mica de color a l'etapa , àrida , però no ens treia els talls dels nostres llavis degut a l'aire tan sec i al fred.
Per postre, quan ja divisavem el vulcancito un volcà aprop del final d'etapa, es va posar a calamarçar amb boletes petites que ens picaven a la cara obligant-nos a tapar fins el nas (jo vaig necessitar un llençol de matrimoni per tapar-me'l). Sortosament va parar i vam començar l'esperada baixada (descens desde 4600m fins a 4200m). Haviem de filar prim, ja que amb els pneumàtics que portem el Fran i jo que són per asfalt ens marxava tota la bici fent unes "crusades" espectaculars que en cap cas va acabar en caiguda.
Un cop erem a baix, un altre bocata de bimbo amb tonyina ens va donar l'energia justa per arribar a laguna colorada, que ja la divisàvem però faltaven 20km. i va arribar la cirereta de la jornada : Es va posar a ploure de canto amb aire d'esquitllavi i allí si que vam dir "maricón l'últim" Semblava que havia marxat el mal de cap, els mals de genolls i tots tiràvem com a motos amb plat mitjà i uns 15km./h. El Fran va tirar primer, jo em vaig parar a posarme el ponxo i em va atrapar Ignasi, després només divisava a Ignasi perquè Fran ja anava molt avançat; al cap de una bona estona va parar, però ja teniem les cames i les sabates mullades, era hora de l'esforç final i pujar un repexonet fins arribar a les 4 cases que componen Laguna Colorada.
Tots tres junts vam entrar al poble per demanar allotjament , primer ens demanaven 40 bolivians per dormir , vam preguntar més i al final vam trobar un de 30 amb aigua calenta... (no sabiem que l'haviem de pagar 15 bolivians per persona...) Allí la Mercedes ens va donar una sopeta de les de sempre amb arròs per dinar a les 17'h. La dutxa va ser molt agraïda després de la jornada... Va començar a ploure amb força , sort que estàvem a cubert. Al cap d'una estona ja tenia el sopar fet a base de sopa de verdures i spaggetti amb salsa de tomaca natural. Vam sopar en companyia de turistes que venien en 4x4 i feien nit allí per contiuar ruta l'endemà.Teniem una habitació per nosaltres sols però no garantiem que els llençols els haguéssin canviat , així que alguns de nosaltres vam dormir amb el nostre sac.
No va afluixar de ploure i quan vam anar a dormir semblava que no plovia... el que passava era que estava nevant , així ho vam corroborar l'endemà quan estava tot blanc i no es veia ni el llac.
TEMPS ETAPA 9'20H. 60 Km.